Vizualni identitet
Vizualni identitet predstavlja sve slike i grafičke informacije koje izražavaju što je BRAND i razlikuju ga od svih ostalih. Drugim riječima, opisuje sve što kupci mogu vidjeti – od logotipa do dizajna interijera trgovine (online ili fizičkog mjesta).
Vizualni identitet najčešće prati vodič za stil branda koji pruža dosljedne upute o tome kako brand treba biti vizualno predstavljen u svakom trenutku i u bilo kojoj situaciji.
Svrha vizualnog identiteta je:
- stvaranje emotivnog dojma kod gledatelja
- informiranje gledatelja o prirodi robne marke i ponuđenim uslugama / proizvodima
- povezivanje mnogih različitih aspekata poslovanja kroz dosljedne vizualne prikaze
Ne postoji jednostavan obrazac za sve. Suština kreiranja vizualnog identiteta odnosi se na procjenu vaših specifičnih potreba.
Što čini dobar vizualni identitet?
Snažan vizualni identitet nije lijep; on je svrsishodan, pomaže vam u komunikaciji tko ste, bez obzira na medij. Točnije, dobar vizualni identitet je:
- Fleksibilan: tako da raste s vašom robnom markom, bez obzira razgrana li se poduzeće na nove proizvode, usluge ili čak nove industrije.
- Sveobuhvatan: dizajneri brand-a (kao i svi tvorci sadržaja) trebaju biti opremljeni alatima koji su im potrebni za pravilno obavljanje posla.
- Intuitivan: treba biti intuitivno dizajniran i dobro konstruiran tako da svaki element nadopunjuje drugi
- Točan: vizualni identitet alat je za priopćavanje suštine vaše marke: vaše osobnosti, vrijednosti I sl.
Ne dizajnirate samo za danas. Dizajnirate budućnost vaše marke.
Što uključiti u svoj vizualni identitet?
Vizualni identitet možete prilagoditi svojim potrebama. Međutim, postoje neke temeljne osnove koje trebaju svi brand-ovi:
- Logo
- Boje
- Tipografija
- Hijerarhija
Dodatno:
- Fotografija
- Ilustracija
- Ikonografija
- Vizualizacija podataka
- Interaktivni elementi
- Video i pokret
- Web dizajn
Kvalitetan dizajn ovih elemenata može biti ključan za uspjeh brand-a.
Savjeti za kreiranje temeljnih elemenata vizualnog identiteta
Logo
Dobar logotip je vizualni znak koji odražava i ono što radite i tko ste. Ne postoji samo jedan način za dizajn, ali istraživanje je pokazalo da različiti oblici mogu utjecati na to kako ljudi percipiraju vašu marku. To je važno uzeti u obzir, ovisno o poruci koju pokušavate priopćiti.
Primjerice; kružni ili organski oblici povezani su sa:
- Nježnošću
- Ljubaznošću
- Toplinom / brigom
- Zabavom
- Svježinom
- Prijateljstvom
- Inovacijom
Geometrijski oblici povezani su sa:
- Čvrstinom
- Izdržljivošću
- Vlašću
- Inovacijom
- Poštovanjem
- Inteligencijom
Pri kreiranju našeg vlastitog logotipa, uklopili smo nekoliko elemenata koji opisuju djelatnost naše agencije:
Finalni rezultat ukazuje na temeljne točke koje smo željeli istaknuti, a to su: inovacija, kreativnost i povjerenje.
Bez obzira na dizajn koji odaberete, on bi trebao biti dovoljno jasan i jednostavan za prepoznavanje I u nižoj rezoluciji ili u manjim veličinama, kao što je primjerice profilna slika na društvenim mrežama.
Boje
Boja je vrlo emotivan element brandiranja, ali pomalo nezgodan za interpretirati. Ne možete izravno utjecati na nečiju percepciju bojom, jer je odgovor vrlo često subjektivan. Međutim, imajte na umu nekoliko važnih stvari.
1) Ograničite svoju paletu. Želite ponuditi dovoljno mogućnosti za dizajnere da se poigraju s njima, ali nedovoljno da se izgubi veća slika:
– 1 glavna boja
– 2 osnovne boje
– 3-5 komplementarnih boja
– 2 naglasne boje
Za našeg klijenta BXL web shop odlučili smo se za ljubičastu kao glavnu boju brand-a, uz žutu kao naglasnu:
Uz snažnu glavnu i naglasnu boju, kod izrade pratećih vizuala brand-a najčešće biramo pastelne komplementarne boje kako bismo dobili na mekoći vizuala i boja na njemu ne bi bila dominantan faktor, već vizualom dominira proizvod koji želimo predstaviti.
2) Neka odabir vaših boja bude prikladan. Studije su pokazale da ljudi pozitivnije reagiraju na proizvode označene odgovarajućim bojama.
Funkcionalne boje: siva, crna, plava, zelena
Društveno-senzorne boje: crvena, žuta, ružičasta, ljubičasta
Tipografija
Tipografija je umjetnost i tehnika aranžiranja kako bi pisani jezik bio čitljiv, čitljiv i privlačan kada se prikazuje. Ako svoj logotip i boje smatrate temeljem, tipografija je prirodno proširenje jezika. Iz tog bi razloga na vašu tipografiju trebali utjecati oblik i stil vašeg logotipa, jer uvijek želite komplementaran i kohezivan izgled.
Ograničite svoj odabir. Upotrijebite 2-3 tipa slova, uključujući primarni i sekundarni. Uzmite u obzir veličinu. Razmotrite različite primjene (npr. ispis u odnosu na web) i pobrinite se da je uvijek čitljivo.
Odličan primjer široko razrađene tipografije za sve primjene I različita tržišta može se pronaći na web stranicama Audi proizvođača automobila: https://www.audi.com/ci/en/intro/basics/typography.html .
Hijerarhija
Vizualna hijerarhija princip je slaganja elemenata kako bi se pokazao njihov redoslijed važnosti. Dizajneri strukturiraju vizualne karakteristike – npr. Ikone izbornika – tako da korisnici mogu lako razumjeti informacije. Postavljajući elemente logično i strateški, dizajneri utječu na percepciju korisnika i vode ih do željenih radnji.
Vaš posao je dizajnirati sustav koji olakšava konzumaciju sadržaja i, prema tome, stvara dobro iskustvo s brand-om. Stvorite učinkovit protok sadržaja, uključujući zaglavlja, podnaslove, slike, itd.
Piše: Ljubica Vukojević
Amadis je specijalizirana full-service digitalna agencija u Širokom Brijegu. Glavna nam je zadaća pomoći vam kod rasta vaše online prisutnosti kroz digitalni marketing. Kroz kvalitetno isplaniranu strategiju želimo doći do svakog vašeg kupca te se s njim povezati. Pokreće nas strast za izgradnjom vašeg brenda u online svijetu. Stojimo vam na raspolaganju i za besplatno savjetovanje. Kontaktirajte nas još danas na: office@amadis.ba. ili nas nazovite na broj +387 (0)63 246 444.
Comments are closed.